UNIEKE MOTORCONVERSIE PORSCHE 914-4 1.7

Sportomotive is gespecialiseerd in het in topconditie brengen en houden van klassieke Porsches. Eén van onze favoriete bezigheden is het zoeken en vinden van degelijke en betrouwbare oplossingen voor het verbeteren van Porsche motoren zodat zij maximale, sportieve prestaties leveren en kunnen doen waarvoor ze gemaakt zijn: rijden!

Een 914/4 1.7 of 1.8 die nog volledig origineel is maar toch sneller dan een 914/4 2.0

De Porsche 914 is altijd een relatief onbekend model geweest binnen de Porsche-range. Meer dan 80% van de 914's belandde in Amerika, waar de 914 dan ook een heel eigen cultstatus heeft. In Europa begint de 914 nu snel terrein te winnen. Steeds meer mensen ontdekken het plezier dat je met deze Porsche 914 kunt beleven. Veruit de meeste 914's in Europa zijn geleverd met de 1.7 4 cilinder boxermotor met injectie, die zo'n 80pk leverde. De vier cilinder 2.0 versie leverde 101pk en was beduidend vlotter dan de 1.7. Voor eigenaren van een 914 met een 1.7 of een 1.8 motor komt daarom soms de overweging de overstap te maken naar een 2.0 versie. Een dergelijke switch kan erg kostbaar zijn: wanneer je een nieuwe 2.0 aanschaft, zul je -naast de inmiddels al groeiende aanschafprijzen- ook rekening moeten houden met werk aan carrosserie, elektro en aan het correct werkend en afgesteld krijgen van de motor. Bovendien moet je ook je eigen 914 nog verkopen, een auto waar je veelal al veel tijd en geld in hebt gestoken om deze helemaal in orde te krijgen en aan te passen op jouw wensen en rijgedrag. Als je de eigenaar bent van een goede 914 1.7 of 1.8 en je mist dat stuk extra vermogen dat het rijgenot drastisch kan verhogen? Dan heeft Sportomotive de ultieme oplossing, waarbij je al het originele (dus ook het motornummer) van je eigen 914 kunt behouden, en er een auto voor terugkrijgt die sportiever en krachtiger is dan de 2.0 versie en met aanzienlijk lagere kosten.

De conversie-specs

Behoud van origineel krukashuis (ultrasoon reinigen)

Behoud van originele krukas

Behoud van 66mm slag

1.900cc, big bore (het maximum met behoud van originele slag)

Compressie van 7 naar 9,5

Sportomotive nokkenas met 274 graden inlet en 11mm lift (maximale configuratie voor straatgebruik)

Performance stoters

Dubbele Weber 40 IDF carburateurs met Sportomotive jetting, 50mm stacks en performance spruitstukken

Sportuitlaat met originele fabriekslook

Het rijgedrag van je 914 na de conversie

Omdat deze Sportomotive conversie het maximale uit jouw originele 914 haalt en daaraan een aantal performance delen uit de racerij heeft toegevoegd, zal je 914 als een heel andere auto aanvoelen op de weg. Het is geen 1.7 of 1.8 meer, maar een 1.900cc big bore met een hoge compressie van 9,5. De vermogenswinst is spectaculair: afhankelijk van de gekozen specificatie kom je uit op 110 tot 125pk. In vergelijking met de 101pk die de 4 cilinder 2.0 versie levert, is dit een fantastisch resultaat! Dit extra vermogen, in combinatie met zijn wegligging maakt dat je het maximale potentieel van de 914 compleet kunt benutten. Daarnaast zul je merken dat het gebied tussen 2.500 en 5.500 toeren extreem veel krachtiger is geworden, dat geeft bijna het vermogen van een klassieke 911 uit dezelfde periode en dat maakt van de 914 ineens een echte sportieve Porsche!

Meer weten?

Wil je meer weten over de mogelijkheden van 

Op al onze offertes en opdrachten zijn onze algemene voorwaarden van toepassing. Deze kunt u hier downloaden

© 2015 by Brigitte Broer

  • Grey Facebook Icon

Sportomotive Classic Porsches

Ambachtsweg 5

4854 MK Bavel (Breda)

info@sportomotive.nl

www.sportomotive.nl