top of page

VERKOCHT

Porsche 911 2.7 Coupé - 1974 (vroeg G-model) 

Deze foto-gallery zullen wij uitbreiden naarmate het restauratieproces vordert. Klik onder de foto's op 'meer foto's' om steeds de volgende 9 foto's te bekijken.

Porsche 911 2.7 Coupé - 06/1974 (restauratie afgerond 16-11-2018)

 

Onze nieuwste aanwinst is een 2.7 Coupé, die onze aandacht heeft getrokken vanwege zijn uitzonderlijk originele staat. De originele lak in Peru Red is door de hele auto nog nog terug te vinden in kofferruimte, motorruimte, wielkasten en bodem. Verder is het chassis in uitzonderlijk goede conditie en heeft geen roest op dorpels, bodemplaten en krikpunten. Dit maakte deze Porsche voor ons een fantastisch vertrekpunt voor een restauratie die heeft geleid tot conservering van een zeldzaam exemplaar. De restauratie is medio November 2018 afgerond en met trots bieden wij deze prachtige, klassieke 911 ter verkoop aan.

 

In juni 1974 werd deze Porsche 911 2.7 Coupé door University Porsche-Audi in Seattle afgeleverd. De huidige kilometerstand is 152.702 km. Chassis, motor en versnellingsbak zijn matching. De owners manual en het originele onderhoudsboekje is bij de auto aanwezig en is afgestempeld tot 1985. De auto heeft in totaal drie eigenaren gehad. 

 

Koetswerk

Deze Porsche is het laatste model met nog de klassieke smalle body. Het lakwerk was weliswaar zeer origineel, maar voor ons onvoldoende van kwaliteit om deze in het geheel goed te kunnen conserveren. In beginsel gaf de lakdiktemeter al zeer lage waarden, die suggereerden dat de laklagen op de auto erg dun zouden zijn. Uit de daaropvolgende zo belangrijke 'archeologische ontdekkingstocht' naar onderliggende grond-, hecht- en laklagen, konden we constateren dat de auto in zijn leven éénmaal opnieuw gespoten is geweest. We hebben de buitenzijde van de koets volledig ontlakt. Daarna is de auto weer teruggezet in zijn originele, klassieke kleur Peru Red (042). Uiteraard zijn bij de opbouw nieuwe rubbers gebruikt. De aanvankelijk gebruikte, onjuiste buitenspiegels hebben wij verwijderd en we hebben de auto, zoals oorspronkelijk geleverd, weer voorzien van één originele chromen buitenspiegel aan de linkerzijde.

 

Ondanks de fantastische staat van het koetswerk, heeft een auto van deze leeftijd toch altijd behoefte aan enig laswerk. Door toedoen van ophoping van vocht en vuil ontkom je daar nooit helemaal aan. Denk daarbij aan delen van raamsponningen, tanksupport, onderzijde portier, goten en slotplaat. Bij het uitvoeren van laswerk komt het bij ons aan op details. Door alle plaatwerkdelen met de hand te vormen en met veel aandacht af te werken, zorgen wij voor naadloze integratie van alle laswerk in het originele plaatwerk tot één geheel. 

 

Motor en versnellingsbak

De motor had eerder al een uitgebreide revisie ondergaan, waaronder een update naar hydraulische kettingspanners. Wij hebben de motor en versnellingsbak volledig gedemonteerd en grondig schoongemaakt (zie ook de foto's op onze website). Wij hebben een uitgebreide analyse van de motor uitgevoerd. Hierbij is gebleken dat alle belangrijke motordelen nog volledig origineel zijn, met datumstempels van eind '73, begin '74. De compressie en leak-down waarden zijn perfect. De originele 915/06 versnellingsbak is de bijzondere 'optional ratios' vijf-bak (deze heeft de fellere overbrenging van de 2.7 Carrera).

 

Wij hebben verder de volgende revisies/werkzaamheden uitgevoerd aan motor, aandrijving en onderstel:

  • Vernieuwen van nokkenassen en tuimelaars

  • Vernieuwen van alle kettinggeleiders

  • Vervangen van krukas keerringen, motorpakkingen en andere afdichtingen

  • vernieuwen van krukaspoelie

  • Reinigen van injectoren

  • Vervangen van injectorleidingen

  • vernieuwen bougies en bougiekabels

  • Reinigen en spoelen van brandstofsysteem

  • Vervangen van alle brandstofslangen

  • Vernieuwen brandstoffilter

  • Reviesie van de dynamo

  • Vernieuwen luchtfilter en luchtfilterhuis

  • Revisie van de startmotor

  • Afstelling motor

  • Revisie van de aandrijfassen en homokineten

  • Revisie van het remsysteem

Interieur

Het interieur is uitgevoerd in zwart kunstleder en is nog in een prachtige, originele staat. Wij hebben aan het interieur deelrestauraties uitgevoerd, waarbij we zoveel mogelijk historie en originaliteit hebben weten te behouden. De auto is voorzien van het vroege vierspaaks G-model stuur. De originele, in zwart uitgevoerde hemel is nog volledig intact. Het tapijt in het interieur is met stoom grondig gereinigd, waardoor het weer zijn mooie, diep zwarte kleur heeft teruggekregen.

 

Beschikbaarheid

vanaf 16 november 2018

Prijs na restauratie

Verkocht

 

bottom of page