top of page

VERKOCHT

Porsche 911 2.7 Coupé -1974 (Chassis #643 - 1973!)

Deze foto-gallery bevat vele foto's. Klik onder de foto's op 'meer foto's' om steeds de volgende 9 foto's te bekijken.

Porsche 911 2.7 Coupé 1974 (zeer vroeg G-model, gebouwd sept '73)

 

 

Deze Porsche is, na het beëindigen van de F-model serie in 1973, één van de allereerste G-modellen ooit gemaakt. De auto is gebouwd eind 1973 (chassis 643 uit 1973!) en afgeleverd begin 1974 in St. Louis (USA). Het is het model met nog de klassieke smalle body. De kleur Aubergine is zijn originele kleur en in binnenruimten als kofferbak en motorruimte is zelfs de originele laklaag nog terug te vinden. De prachtige kleurencombinatie van een aubergine exterieur en een cognac interieur, maakt dit een begerenswaardige klassieke Porsche!

 

Algemeen

Motor, chassis en versnellingsbak zijn volledig matching. Het is één van de eerst gebouwde G-modellen (eind 1973). Het instructieboekje en het Porsche Geboortecertificaat zijn bij de auto aanwezig. Het betreft hier een oudere restauratie, die destijds zeer vakkundig is uitgevoerd (hiervan zijn door de vorige eigenaar foto's beschikbaar gesteld). Wij hebben nu flink geïnvesteerd in het weer in algehele topconditie brengen van deze auto. De koets is eerder al tot op het blanke metaal kaal gemaakt en door een professionele spuiter opnieuw gespoten. Aan ons de taak om deze in basis heel goed aangebrachte laklaag weer perfect tot zijn recht te laten komen. Hiertoe hebben wij ons 8-stappen systeem toegepast, waarbij wij eerst met klei alle oxidatie en aanslag van de lak verwijderen. Daarna worden alle micro-krasjes eruit geschuurd en vervolgens wordt de totale auto gepolijst van grof naar fijn. Tenslotte is alles geseald in een pantserwax-laag. Daardoor staat de auto er nu prachtig bij en komt de bijzondere paars-tint goed tot zijn recht. De auto heeft geen zonnedak, precies zoals echte Porsche puristen een heel vroege Coupé willen hebben. We hebben het chassis volledig nagelopen op roest en onvolkomenheden en daarna is alles door ons grondig aangepakt, waardoor het chassis weer helemaal is geconditioneerd. Daarnaast hebben wij de auto ook nog preventief behandeld tegen roestvorming in de toekomst.

 

Uitvoering en opties

Het interieur is nog volledig intact en in mooie conditie. Ook bij onze aanpak op het gebied van interieur streven wij naar behoud van essentie en historie. Telkens beslissend waar de scheidslijn ligt tussen 'behoud van het oude' en 'vernieuwen'. Er zijn in het verleden enkele interieurrestauraties uitgevoerd. Wij hebben het interieur met stoom diep gereinigd. Daarnaast hebben wij de hoedenplank opnieuw laten bekleden, omdat deze kleine beschadigingen had vanwege niet-origineel gemonteerde geluidsboxen. De Porsche is af-fabriek geleverd met airconditioning (optiecode 559) en deze is nog helemaal volledig, echter niet in gebruik. Op verzoek kunnen wij de airco werkend maken of verwijderen. De Porsche is afgeleverd met het optionele drie-spaak Carrerra stuur. 

Motor en versnellingsbak

Zoals eerder vermeld, horen motor en 916/06 versnellingsbak nog steeds bij elkaar. De motor is de 150 pk uitvoering en volledig in Europese specificatie. Wij hebben een uitgebreide analyse van de motor uitgevoerd. Hierbij is gebleken dat alle belangrijke motordelen nog volledig origineel zijn, met datumstempels van 1973. Wij hebben de motor zeer grondig gereinigd, zowel inwendig als uitwendig. Vervolgens is de motor bij 140.000 km uitgebreid door ons gereviseerd en van alle belangrijke updates voorzien, zoals hydraulische kettingspanners en elektronische ontsteking. En daarna weer opgebouwd met volledig nieuwe pakkingen en keerringen. Het Bosch K-Jetronic injectiesysteem is ook volledig gereviseerd. Tijdens de testfase is de motor afgesteld op brandstofdruk, brandstofmengsel en ontsteking. De compressie en leak-downwaarden zijn uitstekend. 

Er is een volledig nieuwe koppelingsset gemonteerd en van het schakelmechanisme zijn de bussen vervangen, waardoor de versnellingsbak weer soepel schakelt.

De motor heeft de volgende updates:

  • een update naar hydraulische kettingspanners 

  • verstevigde Turbo kleppendeksels 

  • een elektronische ontsteking. 

Onderstel

Uw veiligheid staat bij ons voorop, daarom is het volledige remsysteem gereviseerd en van nieuwe leidingen voorzien. Tevens hebben we de achterwiellagers vervangen en zijn de aandrijfassen gereviseerd.  

De wielophanging is uitgelijnd en in hoogte afgesteld en de wielen zijn van nieuwe all seasons Michelin-banden voorzien.  

Beschikbaarheid
Deze Porsche kan in onze restauratiewerkplaats worden bezichtigd, maak hiervoor wel even een afspraak, zodat wij uitgebreid de tijd kunnen nemen je nader te informeren.

 

Prijs
Verkocht

bottom of page