TECHNIEK
Wist je dat Sportomotive gedurende de wintermaanden een speciaal wintertarief hanteert, speciaal voor de arbeidsintensieve projecten? Wellicht een goed moment voor jou om hier deze winter gebruik van te maken! Lees meer over het wintertarief.
Het remsysteem
Remvloeistof
Remvloeistof zorgt er niet alleen voor dat je Porsche tot stilstand komt als je het rempedaal indrukt, maar het heeft ook een smerende functie voor de rubbers in je hoofdremcilinder, remcilinders op de wielen en zuigers. Ook zorgt remvloeistof ervoor dat de zuigerwanden van de remmen beschermd worden tegen roest en corrosie. Remvloeistof neemt vocht op, waardoor er geen water zich kan ophopen in bepaalde delen van het remsysteem, die kwetsbare remleidingen versneld kunnen verslechteren. Keerzijde hiervan is dat op termijn de remvloeistof zijn corrossiebeschermende werking verliest, waardoor oppervlaktes zoals remcilinders eerder aangetast worden.
Remvloeistof moet eenmaal per 2 jaar worden vervangen. Dit is bij Sportomotive altijd volgens schema opgenomen in het Care Plan, het onderhoudsprogramma op maat. Zo weet je exact wanneer dit moet gebeuren, zodat je er van tevoren rekening mee kunt houden.
Onderhoud en revisie van remsysteem
Door langdurige stilstand kunnen remmen vast gaan zitten. Door o.a. oude remvloeistof kan corrosie zijn ontstaan in de remzuigers. Ook remblokken kunnen vast gaan zitten in de remzadels.
Als onderdeel van het groot onderhoud bij Sportomotive demonteren wij de remblokken, verwijderen we roest op remblokken en remzadels, beoordelen wij de remblokken (dikte, verbranding, scheuren, verglazing) en reinigen we deze. We controleren de staat en bevestiging van flexibele remslangen (droogtescheurtjes, materiaal-erosie) en van vaste remleidingen (putcorrosie). Tenslotte mag de hoofdremcilinder niet lekken en mag deze geen drukverlies hebben. Bij drukverlies zal de hoofdremcilinder moeten worden vervangen.
Bedrading en elektrische storingen
Organiseren en isoleren van bedrading
Kortsluiting en ondeugdelijke bedrading is oorzaak nummer één van het afbranden van klassieke Porsches. Omdat iedere Porsche-op-leeftijd in zijn leven al eens 'slachtoffer' is geworden van het nodige hobbyisme, treffen wij bij veel klassiekers niet-originele bedrading, slecht geïsoleerde bedrading en draden die ontbreken of juist zitten op plaatsen waar ze niet horen te zitten.
Veiligheid staat voor ons voorop en daarom is een deugdelijke bedrading één van de zaken die we erg belangrijk vinden om op orde te brengen. Niet alleen voor een goede werking van alle elektrische systemen, maar vooral voor het garanderen van veilige kilometers.
Installeren extra voorzieningen
Sportomotive helpt je ook graag als je wensen hebt om je Porsche van wat meer gemakken te voorzien. Denk bijvoorbeeld aan het inbouwen van een telefoonlader, een specifiek voor de klassieke Porsche ontworpen phone-mount (zie foto), het inbouwen van audio-en navigatiesysytemen, inbouw van elektrische airco, het inbouwen van een tripmaster voor het rijden van rally's of het inbouwen van een startonderbreker.
Inbouwen druppellader
Omdat klassieke Porsches veelal gedurende een langere periode stilstaan, komt het vaak voor dat de accu steeds slechter wordt en de auto niet (goed) meer wil starten. Daarom is het in conditie houden van de accu van belang als je je Porsche steeds goed wilt kunnen starten.
Omdat we het jou zo gemakkelijk mogelijk willen maken, heeft Sportomotive een druppellader samengesteld die wij permanent inbouwen. Wij hebben voor elk type Porsche een laad-oplossing. De druppellader blijft dan altijd in de auto en hoef je alleen nog maar de stekker in het stopcontact te steken als je de auto stil zet en de stekker eruit te halen als je wilt gaan rijden. Op deze manier hou je je accu in conditie en heb je geen problemen met het starten nadat je auto wat langer heeft stilgestaan. Meer informatie
Phone mount op maat voor de lassieke 911
Druppellader ingebouwd aan accu
Verbeteren van de techniek van je Porsche
Wij stoppen niet voordat jouw Porsche maximaal presteert. Dat is altijd onze inzet. Natuurlijk bepaal jij hoever je wilt gaan en in welk tempo. Daarom werken wij vaak stapsgewijs samen met onze klanten aan een verdere technische verbetering van hun Porsche. Denk bijvoorbeeld aan het monteren van een sportuitlaat, het upgraden van een oudere Porsche naar hydraulische kettingspanners, het installeren van een elektronische ontsteking, vervangen van stuurstangen door Turbo stuurstangen, het aanpassen van rijhoogte of het monteren van een sportonderstel,