top of page

VERKOCHT

Porsche 911 Turbo Tiptronic S Coupé - 06/2001

Deze foto-gallery bevat meer dan 50 foto's. Klik onder de foto's op 'meer foto's' om steeds de volgende 9 foto's te bekijken.

Porsche 911 Turbo Tiptronic S Coupé - 06/2001

 

 

Onze nieuwste aanwinst is een heel bijzondere. Deze 911 Turbo Coupé uit 2001 met zijn beroemde Mezger motor levert maar liefst 420pk en is goed voor een topsnelheid van 305 k/u en een acceleratie van 4,2 seconden naar 100. Niet voor niets wordt deze auto de 'first Supercar of the Millennium' genoemd. Tel daarbij op zijn prachtige kleurencombinatie 'Seal Grau' mica-lak met het exclusieve lederen interieur in de Porsche-special kleur 'Zimtbraun' (kaneel) en je hebt een 911 Turbo waar geen tweede van is. Deze Porsche is een origineel Nederlands geleverde auto (landcode C20) en is zijn hele leven perfect door Porsche onderhouden en volledig gedocumenteerd. 

 

Algemeen

In juni 2001 werd deze Porsche 911 Turbo uit de 996-serie door Porsche Nederland nieuw geleverd aan een klant in België. Hij heeft 3 eigenaren gehad, allen in België, die bijzonder zuinig met de auto zijn omgegaan. Dit heeft zich vertaald in grondig en regulier onderhoud, dat in het onderhoudsboekje en op facturen is vastgelegd. De huidige kilometerstand is 141.000 km. In combinatie met zijn extreem goede onderhoud en het door ons uitgevoerde restauratie- en revisiewerk, vormt dit de beste garantie voor nog vele jaren probleemloos rijplezier. Een 911 Turbo wordt immers beter naarmate er geregeld lange snelwegkilometers mee wordt gereden en deze Turbo voldoet helemaal aan deze voorwaarden. Deze 911 Turbo is nummer 2.650 uit een serie van 2.900 stuks in 2001 (RoW, non-USA), het eerste bouwjaar van de 996 Turbo. En het is een van de weinige nog echt helemaal originele exemplaren.

 

Uitvoering en opties

De auto is zéér compleet uitgevoerd met veel unieke opties uit het Porsche Exclusiv programma. Zo is de auto voorzien van het meest uitgebreide lederpakket in Raffleder: Turbo-stoelen met Porsche logo in hoofdsteunen, verwarmd en elektrisch verstelbaar met geheugenfunctie, dashboard volledig met leder bekleed, met leder beklede ventilatieroosters, knoppen, leder sportstuur in interieurkleur, etc. Hemel uitgevoerd in alcantara in de grijstint van het koetswerk. Schakelpook en handremgreep in aluminium. Middenconsole in carrosseriekleur gespoten. Elektrisch schuifdak, parkeerhulp, cruise control, Porsche Communication Management (PCM1) met navigatie, Bi-Xenon koplampen.

En afgeleverd met de optionele bredere GT2 velgen 8,5J en 12J x 18" met nieuwe Michelin Pilot Sports (achter: 315 / voor: 235 mm breed). En een compleet Porsche-sportuitlaatsysteem. 

Motor en versnellingsbak

Deze motor is rechtstreeks overgenomen van de GT1 Porsche die Le Mans won in 1998, ontwikkeld door Porsche's geniale motorbouwer Hans Mezger. Deze zogenaamde Mezger-motor is bijzonder sterk van constructie en de combinatie met de geavanceerde Porsche AWD aandrijving (All wheel drive), maakt dat hij wordt gezien als de rechtstreekse opvolger van de Porsche 959 supercar. Niet in de laatste plaats omdat de motor van de 996 Turbo de watergekoelde cilinderkoppen van de Porsche 959 gebruikt. Deze bijzonderheden en zijn zeldzaamheid maken dat de 911 Turbo uit de 996-serie in hoog tempo een moderne collectible begint te worden. 

 

De 6-cilinder boxermotor van deze 911 Turbo heeft een cilinderinhoud van 3.6 liter en levert door zijn twee turbo's een vermogen van 420 pk en een trekkracht van maar liefst 560 nm. Om dit enorme vermogen goed op de weg over te brengen, is deze motor gekoppeld aan een semi-automatische Tiptronic transmissie met 5 versnellingen met aandrijving op zowel achter- als voorwielen. Porsche heeft haar 4-wiel aandrijving zodanig ontworpen, dat de auto nog steeds het typische achterwiel aangedreven gevoel geeft waar alle 911's bekend om zijn, echter door het Porsche Stability Management heeft de auto een nog niet eerder bij een 911 gevoelde grip en stabiliteit. De AMG Speedshift Tiptronic transmissie schakelt bijzonder soepel en sportief, zowel bij gebruik in vol-automatische als in manuele stand met bediening op het stuur en past zich actief aan aan het rijgedrag. Volgens tests is het de snelst schakelende automaat, zelfs sneller dan die van de Ferrari 360 Modena F1, waarmee hij in die tijd concurreerde. 

 

Onderhoud

Bij 130.000 km is bij Porsche D'Ieteren in Brussel groot onderhoud uitgevoerd. Om er echter voor te zorgen dat een volgende eigenaar zich voorlopig niet meer hoeft te bekommeren over het onderhoud hebben wij zeer uitgebreid onderhoud uitgevoerd en diverse restauratie- en revisiewerkzaamheden doorgevoerd. Dit onderhoud betreft onder andere uitgebreid werk aan remsysteem, wielophanging en wielen, onderhoud en controle van alle motorsystemen, turbo's, aandrijflijn en vloeistoffen. Ook zijn het leidingwerk en de bodem grondig aangepakt en zijn de elektrische systemen en de computer nagekeken. Een betere 911 Turbo kom je niet tegen.

Prijs

Verkocht

Interesse?

Indien u geïnteresseerd bent in deze auto, stuur ons dan een email of bel ons voor het maken van een afspraak voor bezichtiging.

 

bottom of page