TE KOOP
Porsche 911T 2.4 MFI Coupé -1972 (Ölklappe) - Topstuk
Deze foto-gallery bevat vele foto's. Klik onder de foto's op 'meer foto's' om steeds de volgende foto's te bekijken.
Porsche 911T 2.4 MFI Coupé 1972 volledig gerestaureerd
Deze Porsche 911 T 2.4 MFI Coupé Ölklappe uit 1972 in zijn oorspronkelijke kleur 'Sepia Braun' is werkelijk in topstaat. De Porsche is gedurende de afgelopen jaren volledig gerestaureerd. Letterlijk elk boutje en moertje is hierbij onderhanden genomen. Elk deel van de auto is uit elkaar geweest en gerestaureerd/hersteld. Met onze visie op restaureren is het belangrijkste uitgangspunt geweest alles te herstellen, op een dusdanige manier dat de auto zijn essentie en historie behoudt. Telkens beslissend waar de scheidslijn ligt tussen 'behoud van het oude' en 'vernieuwen'. Met als resultaat een Porsche waarvan je met trots zegt: 'deze is 52 jaar geleden uit de fabriek gerold'. Deze Porsche is volledig 'matching' en is in de huidige, exceptionele staat van restauratie echt een topstuk. Niet alleen interessant als investering, maar ook een Porsche die maximaal presteert op de weg!
Algemeen
De Porsche werd op 3 maart 1972 door Art Bunker Porsche in Kansas afgeleverd aan een hoogleraar aan het College of Veterinary Medicine van de Kansas State University. Het officiële afleverdocument in origineel donkerrode hoes is nog bij de auto aanwezig. Hierin staan ook de eerste onderhoudsbeurten netjes ingevuld en afgestempeld. Daarnaast zijn nog enkele oude facturen aanwezig en facturen van werkzaamheden die de huidige eigenaar aan de auto heeft laten uitvoeren.
In maart 2017 is de Porsche naar Nederland gekomen en daarna is direct gestart met de restauratie van de auto. Het opvallende aan deze 911 was de volledig schade- en roestvrije body, een zeldzaamheid en fantastische basis voor een toprestauratie. De restauratie werd afgerond in 2022. Sinds de restauratie is ca. 3.000 km met de Porsche gereden.
Gedurende de afgelopen jaren is deze Porsche dus volledig gerestaureerd. De koets is tot op het blanke metaal kaal gemaakt en in de bijzondere, periode-correcte poetslak gespoten (in zijn originele kleur Sepia Braun). Ook het interieur werd met veel zorg in ere hersteld in de oorspronkelijke kleur bruin. Het interieur ademt echt de historie van de auto en brengt je terug in de tijd. Het dashboard heeft de originele, VDO-klokken en werkende Blaupunkt radio. Het oorspronkelijk vierspaaks 'vlinder' stuur is zeer professioneel opnieuw met leer bekleed. De auto is een opvallende verschijning met het mooie contrast tussen de bruine lak en de rijkelijk aanwezige, in perfecte conditie verkerende, aluminium en chroom carrosserietrim.
Technische conditie - uitgevoerde werkzaamheden
De Porsche is, naast het koetswerk en het interieur, ook technisch volledig onder handen genomen:
-
De motor heeft een volledige revisie ondergaan, zodat de nieuwe eigenaar jarenlang probleemloos kan rijden
-
De MFI pomp is in Duitsland bij de gerenommeerde firma Eisenbrandt compleet gereviseerd. Dit gevoelige injectiesysteem is vervolgens bij Sportomotive volledig gesynchroniseerd en afgeregeld voor optimale prestaties
-
De hele vroege 915 versnellingsbak werd door Sportomotive compleet gereviseerd in 2021
-
Alle draagarmen zijn opnieuw gecoat en voorzien van nieuwe rubbers
-
Schokbrekers zijn vervangen (Koni Classic)
-
Alle wiellagers zijn vervangen
-
Remmen, remklauwen, remschijven en remleidingen zijn vervangen
-
De originele 15 inch Fuchsvelgen werden bij de Fuchsfabriek volledig gerestaureerd. Ook het reservewiel is een originele Fuchs.
-
De Porsche is begin 2021 voorzien van nieuwe Vredestein Sprint Classic banden, die als bijzonderheid een moderne variant zijn van het klassieke bandenprofiel uit de zeventiger jaren
-
Alle carrosserienaden zijn met carrosseriekit afgewerkt
-
De bodem is voorzien van correcte underbody coating
-
Alle holle ruimtes zijn preventief behandeld met ML-coating tegen roestvorming
De 2.4 motor in vergelijking met de eerdere 2.2 en 2.0L motoren
De 2.4 is de laatste configuratie geweest van de F-body serie en biedt, met zijn bijzondere mechanische Bosch brandstofinjectiesysteem (MFI) en zijn grotere cilinderinhoud van 2.4L het grootse comfort en de beste souplesse ten opzichte van de eerdere 911's met 2.2 en 2.0 motoren. Dit maakt dat je met deze klassieke Porsche 911 in het moderne verkeer ruimschoots mee komt. Als je met deze Porsche de weg op gaat, zul je de glimlach niet meer van je gezicht af krijgen!
Beschikbaarheid
Deze Porsche kan in onze restauratiewerkplaats worden bezichtigd, maak hiervoor wel even een afspraak, zodat wij uitgebreid de tijd kunnen nemen je nader te informeren. Neem telefonisch contact met ons op of stuur ons een email. Omdat wij deze auto in opdracht van onze klant te koop aanbieden, is het bij deze Porsche helaas niet mogelijk een Porsche in te ruilen. Wel hebben wij een speciaal verkoopprogramma, waarbij wij jouw Porsche succesvol voor je kunnen verkopen, zonder dat je daar omkijken naar hebt.
Prijs
EUR 124.950,--