TE KOOP

Porsche 914 1.7 - 1972  (na motorconversie: 1.9!)

Deze foto-gallery bevat vele foto's. Klik onder de foto's op 'meer foto's' om de volgende 9 foto's te bekijken.

IMG_2037
IMG_2037
99660ddf-0b13-492e-be69-29bff0b9c8f0
99660ddf-0b13-492e-be69-29bff0b9c8f0
IMG_2348
IMG_2348
IMG_2349
IMG_2349
IMG_2352
IMG_2352
IMG_2353
IMG_2353
a7d29a4b-fa91-457d-ae1e-5329de1cc084
a7d29a4b-fa91-457d-ae1e-5329de1cc084
IMG_2675
IMG_2675
IMG_2674
IMG_2674
Porsche 914 1.7 - 1972 (motorconversie naar 1.9 met 120pk!)

 

 

Een Porsche met een eigenwijs karakter is de 914. Je houdt ervan of je vindt het niks. Wij zijn er weg van. Door zijn middenmotor heeft deze Porsche een fantastische wegligging en met zijn lage zit kom je dicht bij het 'skeltergevoel'. Op mooie zomerdagen, met het targadak eraf, tovert deze auto gegarandeerd een glimlach op je gezicht!

 

Algemeen

De Porsche 914 ontstond eind zestiger jaren als een samenwerking tussen Volkswagen en Porsche. Porsche zocht een opvolger voor hun 'instapmodel', de 912, terwijl Volkswagen op zoek was naar een sportieve opvolger voor de Karmann Ghia Coupé. Onder leiding van Ferdinand Piëch kwam de Porsche 914 in 1969 tot leven. De 1700cc 4 cilinder motor, met 80 pk werd geconfigureerd als middenmotor. Door deze plaatsing van de motor, heeft de 914 een ongekende wegligging.

Carrosserie
Deze Porsche 914 stond voor een groot deel nog in zijn originele lak, in de smakelijke seventies kleur 'Willow Green' / Weidegrün (lakcode L63K). Wij hebben de body, waar nodig, echter wel aangepakt, om de auto in het geheel voor de toekomst te conserveren. Daarbij hebben we uiteraard ons uitgangspunt in acht genomen om zoveel mogelijk van de originaliteit van de auto te behouden. De carrosserie bleek weliswaar in uitzonderlijk goede conditie, maar bij een auto die 47 jaar heeft geleefd ontkom je toch niet aan wat laswerk. Dit is helemaal uitgevoerd, waardoor deze 914 constructief nog eindeloos mee kan. Het uitneembare targadakje is perfect en sluit zoals het hoort. De bumperkappen zijn verchroomd en in zeer goede staat. 

 

Motor
De originele injectiemotor van deze Porsche 914 is omgebouwd naar een enkele Weber carburateur. Dat geeft hem wat meer vermogen en een sportiever rijgedrag. De auto heeft een bijzonder goede compressie en dat merk je wanneer je opvallend vlot door het verkeer manoeuvreert. De Porsche start trouw elke keer, waardoor het een rijder is waar je altijd van op aan kunt. We hebben er nu een half jaar zeer betrouwbaar iedere dag mee gereden en een beter beeld van de techniek kun je niet krijgen.

Ondanks de bewezen bijzonder goede conditie van de motor, gaan we binnenkort een bijzondere motorconversie uitvoeren. Meer informatie hierover volgt!

 

Versnellingsbak
De Porsche heeft nog de originele 5-speed versnellingsbak. Wij hebben het schakelmechanisme voorzien van nieuwe bussen en kogels, waardoor de auto weer zeer soepel schakelt. De veersnellingsbak zullen wij in een later stadium nog volledig reviseren.

 

Wielen en banden
De 914 beschikt over zijn originele Lemmerz GT velgen. Wij hebben deze vervangen door all alloy Baby Fuchs velgen. 

 

Interieur
De Porsche heeft een beige (dark tan) interieur en in combinatie met zijn exterieurkleur maakt het de auto een bijzondere verschijning. Beide stoelen en schutbord zijn volledig origineel en intact, zonder enig scheurtje of beschadiging. De auto heeft nog het originele vlinderstuur. Het beige tapijt heeft na 46 jaar zijn beste tijd gehad en is door ons vervangen door het beige bouclé-tapijt, waarmee de auto in 1972 werd afgeleverd. Aan het dashboard zullen we enige reparaties uitvoeren. De Porsche is voorzien van de optionele middenconsole.  

Verlichting

Deze -van oorsprong Amerikaanse auto- was voorzien van sealed beam koplampen, die wij hebben vervangen door Hella H4 koplampen, zodat ze voldoen aan de Europese standaarden. De opklaplampen werken feilloos en zijn voorzien van de originele witte 'surrounds' (later werden deze op de Porsche 914 zwart). De knipperlichtglazen voor, alsmede de achterlichtglazen zijn vervangen door glazen met EU-specificaties. 

 

Uitrusting
De auto is voorzien van een reservewiel, de originele Billstein krik en een toolrol. 

 

Prijs na motorconversie en revisie versnellingsbak

op aanvraag

Geïnteresseerd?

Je bent altijd van harte welkom om deze auto te komen bezichtigen. Bel of mail ons aub voor het maken van een afspraak.

Go to the English version