top of page

VERKOCHT

Porsche 911S 2.7 Coupé 10-1975 (Euro model 1976)

Deze foto-gallery bevat vele foto's. Klik onder de foto's op 'meer foto's' om steeds de volgende 9 foto's te bekijken.

Porsche 911S 2.7 Coupé 

 

 

Dit 911 model heeft nog de rechtstreekse link met de race successen uit de voor Porsche belangrijke jaren 70. 1975-1976 was in technische zin een historisch belangrijk jaar voor Porsche, het was onder andere het eerste jaar van het verzinkte chassis. In de 911 2.7 is het klassieke en het moderne perfect verenigd. Dit model is opgebouwd uit mooie combinaties van klassiek en nieuw, zoals bijvoorbeeld de felle, lichte motor met zijn race-afkomst, gecombineerd met het moderne, betrouwbare injectiesysteem. Het is de ultieme doorontwikkeling geweest van de echt klassieke 911.

 

Algemeen

Deze unieke, full-history Euro Porsche is gebouwd in de maand oktober 1975 met het vroege chassisnummer 9116300401 (1.880 gebouwd in de eerste serie, model 1976), met 132.000 originele kilometers op de teller. De auto is in 1975 origineel geleverd door de beroemde Porsche dealer Otto Glockler Frankfurt en is in 1981 verkocht naar Japan. In de documentatie bevond zich een originele Glockler leaflet en de oorspronkelijke Duitstalige brochure (zie foto's). De auto heeft matching chassis-, motor- en versnellingsbaknummers. De Porsche is door ons op Nederlands kenteken gezet en voorzien van een nieuwe APK, geldig tot en met december 2017. De auto heeft de officiele Porsche 'Geburtsurkunde' en de originele drivers manual uit 1975. De onderhoudshistorie en kilometerstand is door ons gedetailleerd nagegaan aan de hand van de ruim aanwezige facturen. 

 

Koetswerk

Het koetswerk is van het type 'Narrow Body'. Eind 2015 is de Porsche door ons teruggebracht naar zijn originele kleur, Silbermetallic Z2 (zoals ook vermeld staat op het lakplaatje op het koetswerk). Het lakwerk verkeert daardoor in perfecte conditie. Het koetswerk is door ons op alle punten grondig geinspecteerd (demontage van o.a. voorschermen, dorpelkappen, portierbekleding) en verkeert in uitzonderlijk roestvrije en schadevrije staat. De auto heeft nog zijn oorspronkelijke bodemplaten, die volledig recht en onaangetast zijn. Bodem en wielkasten zijn recent door ons voorzien van een nieuwe droge underbody coating. De carrosserierubbers zijn recentelijk vervangen, zodat alle rubbers in uitstekende conditie zijn.  

 

Motor

De motor is de voortzetting van de 911S motor van modeljaar 1975 (matching motornummer 63604xx), met een aantal aanpassingen voor betrouwbaarheid en brandstofverbruik. Identiek in opbouw aan de 74-75 911S motor. Basismateriaal van de motor is lichtgewicht magnesium, een metaal dat door Porsche veelvuldig voor hun race-auto's werd gebruikt. Deze motor heeft het zeldzame 7R carterhuis, het sterkste magnesium motorblok van Porsche, zoals ook op de eerdere 2.4S toegepast werd. Door de opbouw van de motor, zijn geringere massa en zijn specificaties, zit hij in motorgedrag dichter bij de 2.4 dan bij de modellen erna (SC en 3.2). Volgens de originele Fahrzeugbrief is deze motor bij aflevering getest op 175 pk (en niet de gebruikelijke 165 pk). Uit de onderhoudshistorie en onze inspectie blijkt dat de motor 25.000 km geleden een uitgebreide revisie heeft gehad bij de Porschedealer in Tokyo. De motor heeft zijn originele 5-bladige koelfan behouden, die met zijn aangepaste poelie sneller roteert en hiermee zorgt voor een uitstekende koeling (in tegenstelling tot wat vaak wordt beweerd). Inmiddels hebben wij een zeer grondige controle van de motortechniek uitgevoerd (o.a. op inwendige sporen van metaal, kopbouten, oliesysteem, compressie en leak-down, koeling en brandstofsysteem). Uit deze controle is gebleken dat de techniek in uitzonderlijk goede staat verkeert. Inmiddels hebben wij ook het belangrijikste onderhoud uitgevoerd aan de motor om een blijvend goede werking te garanderen.

 

Versnellingsbak
De Porsche heeft een magnesium versnellingsbak van het type 915/40. Het originele Duitse kenteken geeft aan dat het hier om een door de fabriek gemonteerde versnellingsbak gaat ('Werkseitig montiert'), met een meer agressieve overbrenging dan de latere 915 versnellingsbakken. De magnesium versnellingsbak zoals gebruikt in de 911S productie-auto's was een directe afgeleide van Porsche's 916 race transmissie. De koppeling en het schakelmechanisme zijn bijzonder soepel. 

 

Onderstel

De Porsche heeft het optionele Bilstein sportonderstel, zoals vermeld in de fabrieksgegevens. De remschijven zijn opnieuw geslepen, het remsysteem functioneert perfect. Banden (205/65-VR15 en 205/65-VR15) verkeren in zeer goede staat (geen uitdroging, geen barsten en nog een diep profiel). De klassieke 15" Fuchsvelgen zijn helemaal schadevrij. 

 

Electro

Alle verlichting en bedrading is door ons nagekeken en werkt goed. De RHD koplampglazen zijn door ons vervangen door Europese LHD koplampglazen van Bosch. De bedrading is in opvallend originele conditie, Dit in tegenstelling tot de vaak ondeskundig aangepaste elektro, die we regelmatig tegenkomen in klassieke 911's. 

 

Interieur

Het interieur is uitgevoerd in zwart leder/shetland-stof en verkeert in smetteloze staat. Wij hebben het gehele interieur gereinigd en gereconditioneerd. Waar nodig zijn interieurdelen vervangen en/of opnieuw bekleed. Voor ons was daarbij steeds belangrijk om het 'geleefde' in het interieur te behouden. Het dashboard is in topstaat en heeft geen barsten. De Porsche heeft het optionele, met zwart leder beklede Momo Prototipo stuur. Wij hebben de auto voorzien van een nieuwe kofferbakbekleding.

 

Prijs

verkocht

 

bottom of page